maandag 5 april 2010

Mooiste eendje ter wereld!

Je hebt van die soorten die in het echt vele malen mooier zijn dan in de boeken. Ik kan me nog goed de eerste keer herinneren dat ik een IJslandse brilduiker zag. Het was op een koude winterdag, begin 2002 in Massachusetts. Nietsvermoedend zwom er een mannetje IJslandse brilduiker mijn scoopbeeld binnen. Ik kende de soort uiteraard uit de boeken, maar wat een indruk maakte deze prachtige vogel op mij. Dit moest het mooiste eendje ter wereld zijn.

Hier vlak in de buurt overwinteren twee paartjes van deze geweldige soort op Shoreline lake, te Mountain View, California. Al een aantal ochtenden en avonden heb ik geprobeerd de Barrow's Goldeneye aan de fotojaarlijst USA toe te voegen, met matig resultaat. Vorige week is het dan eindelijk gelukt. In het laatste avondlicht kreeg ik de kans het mooiste eendje ter wereld te fotograferen.


Barrow's Goldeneye, California, USA.


Barrow's Goldeneye, California, USA.

Samen met Kimberly heb ik de afgelopen tijd wat parken bezocht tussen de San Francisco Bay en de Central Valley. Het landschap is heuvelachtig met prachtige uitgestrekte valleien. Ook tijdens deze tripjes heb ik weer wat soorten aan de fotojaarlijst kunnen toevoegen.


Wild Turkey, California, USA.


Western Bluebird, California, USA.


California Quail, California, USA.


Horned Lark, California, USA.


Horned Lark, California, USA.

Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten