maandag 22 maart 2010

Lanzarote deel 2: Op zoek naar de kraagtrap

De dag voor vertrek reden we een rondje over Lanzarote. Toevallig kwamen we in het gebied waar de kraagtrap redelijk goed te vinden is... ;) We hadden genoeg tijd voordat we nog een stadje zouden bezichtigen dus: hop, het gebied in!

De weg waarop we reden op zoek naar de trap was een 'dirt track'. Een simpele, doodgewone onverharde weg. Dat dacht ik tenminste.

Laat ik beginnen met waar je zo'n beetje onverhard kan rijden. In Zambia bijvoorbeeld:


In Botswana (Makgadikgadik Pans):


Voor het gemak wat hulplijnen getekend:


En iedereen die wat reist komt wel eens op wegen met kuilen en stenen waarop je denkt: hoe zal ik met de auto hier overheen gaan?
Gelukkig in Lanzarote niets van dit. Hoeveel beter dan dit wil je het hebben:


Tot het John McEnroe moment (you cannot be serious).
We kwamen bij een kruising en ik was wat aan het rondkijken. We hadden de trap nog niet gezien en waren bijna weer bij de gewone weg. Totdat ik een geluid hoorde onder de auto. Schijnbaar reed ik op een steentje (zie hulppijl):



Nou daar stonden we dan. Alle olie eruit gelopen. Een of andere carter-nog-wat geraakt.
Bij een Mercedes A klasse zijn deze van plastic. Tel daarbij op dat deze auto nogal laag op de weg ligt en je krijgt dus bij een steentje van nog geen 10cm hoog een mooi plaatje:

We konden dus niet verder. Autobedrijf maar gebeld want veel verder kwamen we niet. Die vroegen meteen of ik wel wist dat rijden op een onverharde weg onverzekerd is. Oei...
In ieder geval wel voldoende tijd om wat plaatjes te schieten. Laten we maar het mooiste ervan maken, het zijn toch spannende momenten even.
Gelukkig keek ik wat rond met de kijker en zag ik op 100m de kraagtrap. Toch mooi want als we niet stil hadden gestaan had ik ze niet gezien!!
Op de achtergrond van de foto hierboven kan je 'Mirador del Rio' zien. Een prachtig uitkijkpunt waar ik in deel III nog foto's van zal laten zien. Vanaf hier kon je prachtige wolkeneffecten aanschouwen:
En nog wat van de omgeving:


Het duurde ongeveer 2,5 uur voordat de hulp ons gevonden had. Keurig netjes met een oplader met een nieuwe auto erop. We konden zo weer verder. Gelukkig was het niet heet en hielden de kinderen het goed. Heb wel 2 uur met Charlotte (3 jr. nu) op m'n nek gelopen. Een goede work-out ;)
Terug bij het verhuurbedrijf moest ik de nieuwe auto weer op m'n naam zetten. Daar kreeg ik ook de schade te horen. In totaal was de schade volgens de eigenaar 550 euro. Ik moest 200 euro betalen als 'tegemoetkoming'.
En de kraagtrap: die had ik in de pocket, dacht ik.
Thuisgekomen boekje erbij, even vergelijken... blijk ik een griel op de foto te hebben gezet.. ook mooi...
Deze schitterende foto mag voor 200 euro weg ;)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten