zondag 31 oktober 2010

Pestvogels

Het is gelukkig weer eens zover, er is een echte invasie van Pestvogels in ons land. Begin oktober werden de eerste vogels in noord Nederland gevonden. Het kwam medio oktober lekker opgang en nu is het als een inktvlek over heel Nederland uitgespreid. Geweldig om weer te zien dat ze in groepjes de struiken en bes dragende bomen af struinen. Mijn schoonmoeder had jaren geleden voor de Pestvogels een gelderse-roos in haar groentetuin geplaatst. Met het idee ze ooit in haar tuin aan te treffen. Jaren lang stond deze struik al in haar hof, zonder dat er ooit een pestvogel een bezoek aan had gebracht. Na al die jaren is de struik flink groot geworden en zit dan ook ieder najaar vol met bessen. Ze belde me op en zij met een enthousiaste stem; "Wil, ik heb ze in de tuin. Het zijn er drie en zitten heerlijk te schruffelen van de gelderse-roos, heb ik de struik toch niet voor niks neer gezet"!
Ik kon deze kans niet voorbij laten gaan, drie Pestvogel helemaal voor mij alleen, geen andere fotografen op deze plek, heerlijk. Nu is de gelderse-roos gelukkig niet te hoog ondanks zijn leeftijd, ik had ze dan ook aardig op ooghoogte. Super wat zijn het toch een mooie vogels. Ik ging dik tevreden naar huis met en paar mooie plaatjes van een mooie vogel. Lang niet gek zo’n schoonmoeder.


Wil

Geen opmerkingen:

Een reactie posten